Меню

Johnnie Walker

Johnnie Walker Изображение

Johnnie Walker

Johnnie Walker е марка шотландско уиски, произхождащо от град Килмарнок в Източен Еършир. Марката е създадена за първи път от бакалина Джон Уокър и до днес това е най-продаваното скоч уиски в света... виж повече

Марката Johnnie Walker започва от един… тийнейджър

Първопричината за създаването на цялата Johnnie Walker уиски традиция е млад мъж на име Джон Уокър (роден на 25 юли 1805 г.). Баща му бил фермер и умира през 1819 г., когато Джон е едва на 14 години. Семейството се принуждава да продаде фермата, в която живеели до този момент, и да инвестира парите от имота в магазин за хранителни стоки, вино и спиртни напитки, намиращи се на Хай стрийт в Килмарнок. 

Младежът Уокър се оказва в ситуация, в която трябва веднага да започне да работи и сам да изкарва прехраната си. За целта става управител на семейния магазин още като тийнейджър. Законът за акцизите от 1823 г. облекчава строгите закони и данъци за дестилацията и продажбата на уиски. До 1825 г. Уокър, неблизващ алкохол, продава спиртни напитки, включително ром, бренди, джин и уиски. Много скоро се ориентира към продажбата основно на уиски - смесени малцови и зърнени. 

С приходите си в крайна сметка започва сам да прави уиски, блендирайки за своите клиенти уискита по собствена рецепта.

Син и внук превръщат Johnnie Walker в едно от най-предпочитаните уискита в света

Едва 10 години след смъртта на Джон Уокър, бизнесът с уискито ще се превърне в обещаващо начинание. Синът му Александър Уокър наследява делото на баща си и представя уискито Walker's Old Highland Blend, което се счита за предшественик на Red Label и Black Label.

Александър „Алек“ Уокър и неговият собствен син Александър Уокър II до голяма степен са отговорни за утвърждаването на уискито като предпочитана марка. Законът за спиртните напитки от 1860 г. легализира смесването на зърнени уискита с малцови уискита и поставя началото на модерната ера на смесеното шотландско уиски. 

През 60-те години на XIX в. Уокър въвежда нестандартната за онова време квадратна бутилка. По-късно карикатуристът Том Браун ще нарисува фигурата на „крачещ човек“, чийто различни превъплъщения ще се превърнат в най-характерния образ, украсявал някога бутилка на алкохол.

Силен маркетинг и впечатляващи бленодве

В средата на 50-те години на миналия век Johnnie Walker става най-продаваното уиски в света - позиция, която заема оттогава благодарение отчасти на големите инвестиции в маркетинга. Те включват и кампанията „Продължавай да вървиш“ на стойност 100 милиона паунда.

John Walker & Sons става част от мега-компанията Diageo през 1997 г., която държи и Guinness.

Видове Johnnie Walker

Blue Label е добавен към линията на Johnnie Walker през 1992 г., като Blue Label King George V е представен през 2008 г. Double Black излиза през 2011 г., последван година по-късно от вариантите Gold Label Reserve и Platinum Label. В началото на 2016 г. Johnnie Walker Green Label – смесен малц, отлежал 15 години – е въведен отново четири години след като бива спрян спрян навсякъде с изключение на Тайван.

През последните години се наблюдава вълна от нови издания под името Walker, включително White Walker във връзка с телевизионното шоу Game of Thrones и серия от „експериментални“ вкусове на Blender's Batch.

През 2018 г. от Diageo разкриват плановете си да инвестират 150 милиона паунда за подобряване на районите, от които Johnnie Walker черпи своите зърна и малцове. В това влиза и модернизиране на туристическите съоръжения, включително нов музеен дом на Johnnie Walker в Единбург.

Johnnie Walker

Johnnie Walker Johnnie Walker е марка шотландско уиски, произхождащо от град Килмарнок в Източен Еършир. Марката е създадена за първи път от бакалина Джон Уокър и до днес това е най-продаваното скоч уиски в света... виж повече Марката Johnnie Walker започва от един… тийнейджър Първопричината за създаването на цялата Johnnie Walker уиски традиция е млад мъж на име Джон Уокър (роден на 25 юли 1805 г.). Баща му бил фермер и умира през 1819 г., когато Джон е едва на 14 години. Семейството се принуждава да продаде фермата, в която живеели до този момент, и да инвестира парите от имота в магазин за хранителни стоки, вино и спиртни напитки, намиращи се на Хай стрийт в Килмарнок.  Младежът Уокър се оказва в ситуация, в която трябва веднага да започне да работи и сам да изкарва прехраната си. За целта става управител на семейния магазин още като тийнейджър. Законът за акцизите от 1823 г. облекчава строгите закони и данъци за дестилацията и продажбата на уиски. До 1825 г. Уокър, неблизващ алкохол, продава спиртни напитки, включително ром, бренди, джин и уиски. Много скоро се ориентира към продажбата основно на уиски - смесени малцови и зърнени.  С приходите си в крайна сметка започва сам да прави уиски, блендирайки за своите клиенти уискита по собствена рецепта. Син и внук превръщат Johnnie Walker в едно от най-предпочитаните уискита в света Едва 10 години след смъртта на Джон Уокър, бизнесът с уискито ще се превърне в обещаващо начинание. Синът му Александър Уокър наследява делото на баща си и представя уискито Walker's Old Highland Blend, което се счита за предшественик на Red Label и Black Label. Александър „Алек“ Уокър и неговият собствен син Александър Уокър II до голяма степен са отговорни за утвърждаването на уискито като предпочитана марка. Законът за спиртните напитки от 1860 г. легализира смесването на зърнени уискита с малцови уискита и поставя началото на модерната ера на смесеното шотландско уиски.  През 60-те години на XIX в. Уокър въвежда нестандартната за онова време квадратна бутилка. По-късно карикатуристът Том Браун ще нарисува фигурата на „крачещ човек“, чийто различни превъплъщения ще се превърнат в най-характерния образ, украсявал някога бутилка на алкохол. Силен маркетинг и впечатляващи бленодве В средата на 50-те години на миналия век Johnnie Walker става най-продаваното уиски в света - позиция, която заема оттогава благодарение отчасти на големите инвестиции в маркетинга. Те включват и кампанията „Продължавай да вървиш“ на стойност 100 милиона паунда. John Walker & Sons става част от мега-компанията Diageo през 1997 г., която държи и Guinness. Видове Johnnie Walker Blue Label е добавен към линията на Johnnie Walker през 1992 г., като Blue Label King George V е представен през 2008 г. Double Black излиза през 2011 г., последван година по-късно от вариантите Gold Label Reserve и Platinum Label. В началото на 2016 г. Johnnie Walker Green Label – смесен малц, отлежал 15 години – е въведен отново четири години след като бива спрян спрян навсякъде с изключение на Тайван. През последните години се наблюдава вълна от нови издания под името Walker, включително White Walker във връзка с телевизионното шоу Game of Thrones и серия от „експериментални“ вкусове на Blender's Batch. През 2018 г. от Diageo разкриват плановете си да инвестират 150 милиона паунда за подобряване на районите, от които Johnnie Walker черпи своите зърна и малцове. В това влиза и модернизиране на туристическите съоръжения, включително нов музеен дом на Johnnie Walker в Единбург.
Сравнение на продукти